11 Şubat 2010

Meydan Pan River'ın




Yapımı milyar dolara mal olan, geçtiğimiz günlerde de açılışı yapılan Dubai Meydan Hipodromu'nda beklenen gün geldi. Bu sene Dubai Yarış Festivali'ne katılacak olan tek, Meydan'da start alacak ilk safkan olan Pan River bu akşam piste çıkıyor.

Daha önceki yazımızda Pan River'ın 2485 metre olan yarışta piste çıkmasını beklediğimi söylemiştim. İlgilileri hem bu yarışa, hem de 1800m'lik yarışa kayıt yaptırmışlardı. Dün ise hangi yarışta koşacağı belli oldu. 1800 metre çim yarışta izleyeceğimiz Pan River'ı 11 rakip bekliyor. Safkanın neden diğer koşuyu tercih etmedikleri merak konusu. İçimden "ben olsam diğer yarışa giderdim" diyorum amatör ruhla. Çünkü orada tanıdık bir isim göze çarpıyor. Pan River'ın 2. kaldığı Enternasyonel Boğaziçi Koşusu birincisi Halicarnassus. Ancak at yarışında iddia vardır, inat yoktur. Ayrıca Pan River'ın Yarış Festivali'nin son gününde yapılacak büyük koşularda koşabilmesi için başta bu yarışta iyi derece alması gerekmektedir. Zaten ilgililerinin de geçildikleri attan çekindikleri için buraya yöneldiklerini sanmıyorum.

Yarışa dönersek Pan River'ın en güçlü rakibi ise Golden Sword olacağa benziyor. Biraz araştırma yaptım, benim bulduğum verilere göre rakipler öyle aman aman atlar, şampiyon safkanlar değil. Ama averajın üstünde olduklar kesin. Ben işin Pan River'ın performansına göre değişeceğini düşünüyorum. Safkan formdaysa, iyi günündeyse, yarış içinde aksilikler olmazsa sonuç alır. Almaması için de bir sebep yok. Neden birinci olmasın? Ben Enternasyonel Yarış'ta Pan River'ı çok beğenmiştim. Ancak Ankara'da Miramis'e geçildiği yarışta beni hayal kırıklığına uğratmıştı.

Selim Kaya ile start alacak olması dezavantaj mı, avantaj mı tam kestiremiyorum. Selim Kaya safkana ilk kez binecek. İkilinin uyumu nasıl olacak, merak konusu. Jokeylerin, safkanları tanımasının her zaman avantaj olduğunu düşünmüşümdür. Neden safkanı tanıyan jokeylerden biri götürülmedi bilemiyorum, ben böyle bir karar bekliyordum. İnşallah uyumda bir problem olmaz.

Ben Pan River'ın kalitesi ve karakterine inanıyorum. İyi bir dereceyle ayrılacağını da biliyorum. Saatler 20:50'yi gösterdiğinde ekranların başında olacağız. Kalbimiz seninle Pan River. Bol şanslar. Kop da gel!

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails