24 Haziran 2011

Arjantin Jokey Kulubü Koşusu Tahminleri - 2011





Geçen seneki koşuyu Adonise Selim Kaya ile Kazanmıştı.



2400 metre mesafede, bizleri Gazi gününe doğru giderken yavaş yavaş ısıtmaya başlayacak olan koşuda ön plana Adonise, Hakkar, Inspector 3'lüsü çıkacakmış gibi duruyor. Henüz hiç bir bültene bakmadım ama kestirmek güç değil. 1.58.86 gibi anormal bir dereceyle biten yarıştan 5 at, Inspector, Akdeniz Ateşi, Boğaziçi, Hakkar, Roman Empire ve KKTC Koşusu'nda 2 at, Adonise ve Smerç şeklinde 7 at karşı karşıya gelecek. 2 yarışın toplamda 7 at verdiği bu önemli koşu bir kez daha bizlere uzun mesafede atlarımızın sağlam kalmadığı gerçeğini hatırlatıyor, hatta yüzümüze vuruyor. Çok uzun uzadıya içimi dökmeden, yarışa dönelim. 1.58.86 dedik. Bu yarışın anormal tempolarla geçilmesinden, bu da süratli stile sahip olan atların fazlalığından ortaya çıkıyordu. Led Zeppelin tabiki inanılmaz temposuyla yürüdü gitti. Bu neden Inspector, birinciliği için, Led Zeppelin'e ne kadar teşekkür etse azdır. Eküri koşsalar bu kadar yardımcı olabilirdi. Bu olayın sebeplerine çok fazla girmiyorum. İsteyen buraya tıklayarak detaylı yazıma ulaşabilir. İşin özü şudur ki ben Inspector'ün böyle bir tempoya bir daha girebileceğine pek ihtimal vermiyorum. Akdeniz Ateşi var, yarış çok hızlı gidebilir diyebilirsiniz. Ben geçen yarıştaki tempoya çıkılmasının zor olduğunu düşünüyorum. O yarışın sertliğinden de etkilenmesi muhtemel. Fakat aynı yarışta ayakta kalabilen ender safkanlardan Hakkar, Halis Karataş'ın kendisini özenle bu yarışa hazırlamasıyla şanslı olacaktır. Adonise bu mesafeleri de sever ve Bana göre Hakkar'la beraber ilk iki şansa sahip olacaklar. Yapım gereği favorilerle pek anlaşamayıp, sürprizle yatkın olmam dolayısıyla sizlere, arka planda kalacağını düşündüğüm, 2010 Gazi Koşusu 3. sü, son yarışında toparlandığını gösteren ve İstanbul çimine bayılan Smerç'i önereceğim. Gelirse şaşırmamak gerek;

Adonise / Smerç / Hakkar

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails