10 Eylül 2010

Yürüyedur El Kaşgar!

Türkiye Yarış Atı Yetiştiricileri ve Sahipleri Derneği adına düzenlenen G2 mücadelede gülen isim El Kaşgar oldu. Daha önce geride bıraktığı rakiplerine yine şans tanımayan şampiyon adayı safkan birinciliğe 'bekleyerek' ulaştı.

Hayatının ilk yarışını 46.40'lık rekor dereceyle kazanan ve o yarışıyla bana Rokoko'yu anımsatan El Kaşgar o günden beri benim en sevdiğim atlardan biri. Öyle bir dereceden sonra beklentilerin yüksek olması doğal. İlk yarışını kazanan tüm safkanların şampiyon adayı olduğu söylenir. Bir de bu dereceyle kazanınca...



5 ay içinde koştuğu 8 yarıştan 7 birincilik çıkaran El Kaşgar süratli yapısıyla önde izlemeye alıştığımız bir at. Ancak kaybettiği ilk yarışta öne çıkamamış ve 3. kalmıştı. Yorumlar kafaya çıkamadığı için yarışı kaybettiği yönündeydi. Fakat ben atın ilk kez zorlandığı, ilk kez kamçı yediği yarışta sallanmasından dolayı gelemediğini düşünüyordum. Bu tezimi sonraki yarışlarımda test edememiştim. Beyaz bayrak aynalarla birincilikler devam etmişti. Bu yarışta ise Kiss Me Fly'ın aldığı liderliği kabul eden ve 2. sırada yarışı götüren El Kaşgar böyle de kazanabileceğini kanıtladı.

Şu ana kadar, çok çok parlamış rakipleri yok El Kaşgar'ın. Kimileri El Kaşgar'ın "at yokluğunda" koştuğunu savunuyorlar. Bu iddia doğru olsa bile bu El Kaşgar'ın suçu değil, onun başarısını gölgelemez. Ki ben bu kanaatte değilim. EL Kaşgar özel bir at.

İnşallah uzun seneler sahada kalır, inşallah 'gerçek bir şampiyon' olarak adını tarihe altın harflerle yazdırır. Allah sakatlıklardan ve nazardan korusun. Ayakları düz bassın.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails